@ARTICLE{Khalili, author = {Falahinia, Gholam Hossein and Maleki, Arezoo and Khalili, Zahra and Soltanian, Alireza and }, title = {The Effect of Education of Medication by Small Groups Discussion on Nursing Adherence in Intensive Care Units of Medication Standards}, volume = {27}, number = {3}, abstract ={مقدمه: تبعیت از استانداردها به آموزش مداوم پرستاران نیاز دارد. از روش‌های مؤثر آموزشی بر افزایش دانش و تقویت مهارت، بحث گروهی است. هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش دارودهی به روش بحث در گروه‌های کوچک، بر تبعیت پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه از استانداردهای دارودهی است. روش کار: در مطالعه نیمه‌تجربی حاضر، ۷۶ پرستار به‌صورت سرشماری از بخش‌های مراقبت ویژه دو بیمارستان به‌طور تصادفی به‌عنوان گروه مداخله و کنترل در نظر گرفته شدند. چک‌لیست استانداردهای دارودهی در ۲۵ بخش و ۵۳ پرسش طراحی شد. پژوهشگر با استفاده از چک‌لیست، تبعیت هر پرستار از استانداردهای دارودهی را در چهار نوبت قبل و بعد از آموزش به‌طور نامحسوس و با مشاهده مستقیم کنترل کرد. در صورت تبعیت، نمره ۱ و در غیر این صورت نمره صفر به دست آمد. آموزش استانداردهای دارودهی به شیوه بحث گروهی در گروه مداخله، طی دو جلسه دوساعته انجام شد. تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از SPSS نسخه ۱۶ و آزمون‌های t مستقل و زوجی صورت گرفت. یافته‌ها: قبل از مداخله میان دو گروه، اختلاف آماری معناداری از نظر میزان تبعیت پرستاران از استانداردهای دارودهی مشاهده نشد (۰/۰۵<P)، اما بعد از مداخله، تبعیت پرستاران در گروه مداخله (۲/۵±۸۷/۹) از گروه کنترل (۲/۷±۷۷/۷) به‌طور معنی‌داری افزایش یافت (۰/۰۰۱>P). نتیجه‌گیری: با توجه به تأثیر مثبت آموزش به روش بحث گروهی بر تبعیت پرستاران از استانداردهای دارودهی و اهمیت این مسئله در امر مراقبت از بیماران پیشنهاد می‌شود برای آموزش به پرستاران از این شیوه استفاده شود. }, URL = {http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1952-fa.html}, eprint = {http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1952-fa.pdf}, journal = {Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care}, doi = {10.30699/ajnmc.27.3.163}, year = {2019} }