دوره 18، شماره 2 - ( 8-1389 )                   جلد 18 شماره 2 صفحات 21-11 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

F. Yaghmaei, Ph.D., R. Abolghasem Tabar, M.Sc., N. Varzeshnejad, M.Sc.. NICU Nurses Satisfaction about Participate in ICDL Course. Avicenna J Nurs Midwifery Care 2010; 18 (2) :11-21
URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1078-fa.html
دکتر فریده یغمایی ، ریحانه ابوالقاسم تبار ، مریم ورزش نژاد ، شراره نجفی پور ، فرزانه شجاعی . بررسی میزان رضایت پرستاران بخش مراقبت ویژه نوزادان از آموزش دوره های هفتگانه گواهینامه جهانی کاربری کامپیوتر. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا. 1389; 18 (2) :11-21

URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1078-fa.html


چکیده:   (21463 مشاهده)

مقدمه و هدف: توسعه فناوری اطلاعات تاثیر بسیار گسترده ای در افزایش بهره وری سازمان و موسسات، بهبود ارایه خدمات به مردم و توسعه ارتباطات بین المللی دارد. هدف این پژوهش تعیین میزان رضایت پرستاران بخش مراقبت ویژه نوزادان از آموزش مهارت های هفتگانه رایانه و کاربرد آن در پرستاری در بیمارستان های شهر تهران در سال 1388 بوده است.

روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی بوده و 68  نفر از پرستاران بخش مراقبت های ویژه نوزادان در پنج بیمارستان شهر تهران که دوره ICDL را گذرانده بودند در این پژوهش شرکت کردند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده شد. پرسش نامه شامل7 قسمت: اطلاعات دموگرافیک،  رضایت از  نحوه تدریس  مدرس، رضایت از محتوای دوره، زمان آموزش، فضای فیزیکی، ارزشیابی دوره و کاربری این دوره در پرستاری بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد.

نتایج: افراد شرکت کننده در این پژوهش همگی زن بودند و میانگین سنی این افراد32/5 ±9/35 سال و میانگین سابقه کاری 38/5± 2/11سال کار پرستاری بود. 8/86 درصد مدرک تحصیلی کارشناسی و 2/11 در صد دارای مدرک کاردانی و کارشناسی ارشد بودند. 4/82 در صد شرکت کنندگان، پرسنل پرستاری، 7/14 در صد سرپرستار و 9/2 در صد را سوپروایزران بودند. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها 9/55 درصد از پرستاران رضایت در حد متوسط، 1/22 درصد رضایت زیاد و 6/20 درصد رضایت کم از گذراندن دوره داشتند.

نتیجه نهایی: اگرچه رضایت نسبی از گذراندن دوره ICDL در میان پرستاران شاغل در بخش مراقبت های ویژه نوزادان وجود دارد ولی این میزان می تواند افزایش یابد. لذا  ایجاد دوره های آموزشی کامپیوتری با کاربرد بیشتر در پرستاری، می تواند رضایت پرستاران را افزایش دهد

متن کامل [PDF 136 kb]   (2885 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
پذیرش: 1394/11/25 | انتشار: 1394/11/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا است. استفاده غیرتجاری از مطالب وب سایت، با ذکر منبع بلامانع است. 

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق | 

© 2018 All Rights Reserved | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care

Designed & Developed by : Yektaweb |