دوره 21، شماره 1 - ( 2-1392 )                   جلد 21 شماره 1 صفحات 66-76 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

N. Mohamadi, M.Sc., M. Hasanian, M.Sc., S.R. Borzou, M.Sc., R. Amini, M.Sc.. The Comparison of Internal Evaluation of 4 Nursing Departments in Nursing and Midwifery Faculty of Hamedan University of Medical Sciences. Sci J Hamadan Nurs Midwifery Fac. 2013; 21 (1) :66-76
URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1132-fa.html
ناهید محمدی ، مرضیه حسنیان ، سید رضا برزو ، رویا امینی ، ژیلا ساجدی ، افسر امیدی ، و همکاران. و همکاران. و همکاران. و همکاران.. بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان. 1392; 21 (1) :66-76

URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1132-fa.html


چکیده:   (6843 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی فرایند سیستماتیک جمع آوری، آنالیز و تفسیر داده های حاصل از آن به منظوردستیابی به اهداف است.هدف از این مطالعه انجام و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی است .
روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1387 در گروه های آموزشی رشته پرستاری انجام شد . ابتدا داده ها توسط  چک لیستهای مشاهده ای جمع آوری شده و وضعیت هر گروه در رابطه با استانداردهای نه گانه تعیین شد. نتایح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاکید بر آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین امتیاز ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه (16/87%) ، گروه پرستاری داخلی جراحی(92/86%) ، گروه پرستاری کودکان (59 /84 %) ، گروه روان پرستاری و مدیریت (21 /89 %) بود.بالاترین نمره در گروه پرستاری بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره های آموزشی و برنامه درسی و در گروه های پرستاری داخلی جراحی (6/97% ) ، پرستاری کودکان (8/95%) و پرستاری ( 4/98%) مربوط به وظایف عضو هیئت علمی بود. کمترین امتیاز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهای دانش آموختگان با میزان 6/70%- 53/66% بود. 
نتیجه نهایی: وضعیت گروه های پرستاری بهداشت جامعه ،پرستاری داخلی جراحی ، پرستاری کودکان و پرستاری روانی و مدیریت برحسب امتیازات حاصل در ارزیابی درونی مطلوب بود. لیکن هر چهار گروه مورد بررسی باید به استانداردهای دانش آموختگان توجه بیشتری داشته باشند.
 

 

واژه‌های کلیدی: Educational Measurement، Nursing Assessment، Schools Nursing
متن کامل [PDF 151 kb]   (1241 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
پذیرش: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Scientific Journal of Hamadan Nursing & Midwifery Faculty

Designed & Developed by : Yektaweb