دوره 27، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1398 )                   جلد 27 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sadeghian E, Marziyeh S, Daraei M M, ahmadinia H, khalili A. The effect of preparation for hospitalization on school-age children’s anxiety during admission at Hamadan Besat Educational Hospital. Avicenna J Nurs Midwifery care. 2019; 27 (3)
URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1929-fa.html
صادقیان عفت، سیف مرضیه، دارایی محمد مهدی، احمدی نیا حسن، خلیلی آرش. تاثیرآماده سازی جهت بستری شدن بر اضطراب هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا. 1398; 27 (3)

URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1929-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی همدان
2- دانشگاه علوم پزشکی همدان ، arash5920@yahoo.com
چکیده:   (260 مشاهده)
زمینه و هدف: بستری شدن کودک در بیمارستان یکی از مهمترین علل پیدایش اضطراب در کودکان است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیرآماده سازی جهت بستری شدن بر اضطراب هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان در سال 1396 بود.
روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل، 54کودک سن مدرسه (12-6سال) مراجعه کننده به بخش های کودکان 1و2 مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان به صورت تصادفی سازی ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و اضطراب اسپیلبرگر ویژه کودکان استفاده شد. پس از تکمیل پرسشنامه ها، در گروه مداخله برنامه آماده سازی شامل آشنا نمودن کودک با بخش و پرسنل، وسایل درمانی و ارائه کتابچه کارتونی به مدت  30 دقیقه ارائه شد، در حالیکه برای کودکان گروه کنترل کارهای معمول بخش اعمال شد؛ سپس پرسشنامه ها مجددا توسط هر دو گروه تکمیل می شد. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss نسخه 16 و آزمون­های دقیق فیشر و کای دو تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: میانگین نمرات اضطراب قبل و بعد از مداخله در گروه کنترل دارای اختلاف معنادار بوده(001/0P=)، همچنین این میانگین در گروه مداخله قبل و بعد از مداخله دارای اختلاف معنی داری بوده (050/0P=) که نشان دهنده تاثیر مثبت مداخله بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه بود.
نتیجه گیری: برنامه آماده سازی برای بستری شدن روشی موثر بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه می باشد.
واژه‌های کلیدی: اضطراب، بستری شدن، آماده سازی، کودک
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۱/۷ | انتشار: ۱۳۹۸/۱/۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق | دانش گستر فرنام

© 2018 All Rights Reserved | Avicenna Journal of Nursing and Midfery Care

Designed & Developed by : Yektaweb | Pubishing: Farname Inc.