دوره 20، شماره 1 - ( 2-1391 )                   جلد 20 شماره 1 صفحات 49-39 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (14828 مشاهده)
مقدمه و هدف : ارزیابی درونی فرآیند بررسی وضعیت نظام دانشگاهی توسط خود اعضای نظام می باشد. هدف از پژوهش حاضر،انجام ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدانبهمنظورگامبرداشتندرجهتارتقاکیفیتآموزشیبوده است.  
 روش کار:این مطالعه توصیفی در دانشکده پرستاری و مامایی همدان در سال 1387، با هدف انجام ارزیابی درونی گروههای مامایی و بهداشت مادر و کودک انجام گرفت. فرمت ارزشیابی در حیطه های، رسالت، وظایف گروههای آموزشی، ساختار سازمانی، وظایف اعضای هیأت علمی، دانشجویان، فرآیند تدریس و یادگیری، دوره های آموزشی، پژوهش، تجهیزات آموزشی و پژوهشی و دانش آموختگان با استفاده از نظرات اعضای هیئت علمی گروهها و اعضای کمیته ارزیابی درونی تدوین گردید. ازپرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد.   
نتایج:نتایج پژوهش حاضر نشان داد که، گروه بهداشت مادر و کودک با کسب امتیاز بالاتر از 80 درصد در 8 حیطه در وضعیت مطلوب و در حیطه دانش آموختگان در وضعیت نسبتا مطلوب قرار داشت و با کسب 5/87 درصد از کل امتیاز مربوطه در جایگاه مطلوب قرار گرفت. گروه مامایی با کسب امتیاز 80 درصد و بالاتر در کلیه حیطه های مورد بررسی در وضعیت مطلوب قرار داشت و با کسب 75/89 درصد از کل امتیاز در جایگاه مطلوب قرار گرفت.
نتیجه نهایی : بر اساس نتایج پژوهش، گروههای بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدان در اکثر محورها، جایگاه مطلوب را کسب نموده اند، با اینحال برنامه ریزی های مناسب جهت ارتقاء مستمر کیفیت آموزش و رفع نواقص ضروری می باشد.
 
متن کامل [PDF 153 kb]   (2753 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
پذیرش: 1394/11/25 | انتشار: 1394/11/25

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.