دوره 26، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1397 )                   جلد 26 شماره 6 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khedri S, rostami S, dasht bozorg B, Haghighizadeh M H. comparing effect of two combined training method and lecture on puberty health on awareness level of high school girls in Masjed Soleiman. Sci J Hamadan Nurs Midwifery Fac. 2019; 26 (6)
URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1810-fa.html
خدری سهیلا، رستمی شهناز، دشت بزرگ بهمن، حقیقی زاده محمد حسین. بررسی مقایسه ای تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان. 1397; 26 (6)

URL: http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1810-fa.html


1- دانشجو جندی شاپور
2- استاد راهنما جندی شاپور ، Rostami-sh@ajums.com
3- استاد جندی شاپور
4- استاد آمار جندی شاپور
چکیده:   (175 مشاهده)
زمینه و هدف : توجه به ابعاد مختلف بهداشت دوران بلوغ نقش مهمی در سلامت دختران دارد هدف این مطالعه تعیین مقایسه تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر مسجد سلیمان می باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه تجربی که بر روی 126 نفر از دانش آموزان از مدرسه هایی که فاقد مربی بهداشت بودند به روش خوشه ای انجام شد شرکت کنندگان به صورت تصادفی به 3 گروه 42 نفره تقسیم شدند برای گروه سخنرانی مداخله آموزشی به شیوه سخنرانی و برای گروه ترکیبی مداخله آموزشی به شیوه (سخنرانی و نمایش کلیپ) در طی 3 جلسه 1 ساعته  و برای گروه شاهد مداخله ای انجام نگرفت. آنگاه پس از یک ماه، مجدداً پرسشنامه توسط سه گروه  تکمیل گردید و  اطلاعات بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل آماری spss  نسخه 22 قرار گرفت.
یافته ها: 1با توجه به میزان 0001/0>p اختلاف میانگین آگاهی درگروه ترکیبی و سخنرانی، قبل و بعد از مداخله معنی دار بوده ولی با توجه به میزان092/0=p  اختلاف میانگین نمره آگاهی در گروه شاهد قبل و بعد از مداخله  معنی دار نبوده و  نتایج مقایسه تفاوت سطح آگاهی دانش آموزان قبل و بعد از آموزش درسه گروه آموزشی، بیانگر تغییر ایجاد شده بیشتر در میانگین آگاهی دختران در گروه ترکیبی نسبت به گروه سخنرانی بوده است .
نتیجه گیری: آموزش ترکیبی، برتری معنی داری نسبت به سخنرانی در ارتقا ی آگاهی دختران در زمینه بهداشت بلوغ دارد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش ترکیبی، سخنرانی، بلوغ، آگاهی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۶/۷/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۷/۴/۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق | دانش گستر فرنام

© 2018 All Rights Reserved | Scientific Journal of Hamadan Nursing & Midwifery Faculty

Designed & Developed by : Yektaweb | Pubishing: Farname Inc.